Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Ψυχολογία Προσώπων  >Οργανωσιακή Ψυχολογία  >Ψυχολογία Δ.Β.Μάθησης  >Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English  

 

 

> Ψυχολογική Παρέμβαση

από το CleverCareer... με αφοσίωση στην ψυχική ευημερία

ψυχολογική υποστήριξη | ψυχολογική αποκάλυψη | ψυχολογική θεραπεία | ψυχολογική συμβουλευτική | ψυχολογικό coaching | ψυχοεκπαίδευση

Αντιμετώπιση άγχους - Διαχείριση στρες

Αντιμετώπιση κρίσεων πανικού και αγοραφοβίας

Απεγκλωβισμός από την αίσθηση του πανικού

Αντιμετώπιση κατάθλιψης

Συναισθηματική διατροφή

Αντιμετώπιση επαγγελματικής εξουθένωσης

της Ι.Ν.Τριπερίνα, Ψυχολόγου MSc. Occ Psy

Συνεδρία με τον ενδιαφερόμενο (παιδί, έφηβος, ενήλικος, ζεύγος, οικογένεια, ομάδα), διάρκειας μίας ώρας (συνήθως 45 λεπτών) με περιοδικότητα που καθορίζεται αναλόγως, με σκοπό την ψυχική υγεία και ευημερία του (στους τομείς γνωστικό, συναισθηματικό, συμπεριφοράς, κοινωνικό, βιοσωματικό, υπαρξιακό), μέσα από την επικοινωνία και τη διαμόρφωση σχέσης. Περιλαμβάνει:

Αντιμετώπιση συναισθημάτων

Αναθεώρηση σκέψης και πεποιθήσεων

Αλλαγή συμπεριφοράς, στάσεων, στυλ ζωής - επίλυση προβλημάτων

Σωματική αυτορρύθμιση

Βελτίωση σχέσεων

Αντιμετώπιση ζητημάτων - διαχείριση κρίσεων

Η "ψυχολογική παρέμβαση" γίνεται συνήθως με τη μέθοδο της "ψυχολογικής υποστήριξης", της "ψυχολογικής αποκάλυψης", της "ψυχολογικής θεραπείας", της "ψυχολογικής συμβουλευτικής", του "ψυχολογικού coaching", της "ψυχοεκπαίδευσης" και με άλλες μεθόδους, αξιοποιώντας μέσα και τεχνικές που η επιστημονική έρευνα και η πρακτική εμπειρία έχει ελέγξει την αποτελεσματικότητά τους. Η "ψυχολογική παρέμβαση" βοηθάει τον ενδιαφερόμενο να βοηθήσει τον εαυτό του.

Η βραχυπρόθεσμη ψυχολογική παρέμβαση δίνει διέξοδο στην τωρινή εμπειρία, με την αποδοχή ή την αντιμετώπισή της.

Η μακροπρόθεσμη ψυχολογική παρέμβαση συνιστά ενδοψυχική διερεύνηση και ανασύσταση των ψυχικών δομών (γνωσιακών, συγκινησιακών κλπ.), άρα αλλαγή κι ανάπτυξη.

 

Ζητήματα:

άγχος, πανικός, φοβίες, ιδεοψυχαναγκασμός, μετατραυματικό στρες, κατάθλιψη, διασχιστική ταυτότητα, διπολικά, σωματομορφικά, ψυχοδιατροφικά, οριακά συναισθήματα

 

 

Αντιμετώπιση Άγχους - Διαχείριση Στρες

Στις συνεδρίες μας απασχολούν συνήθως οι έννοιες της συναισθηματικής ευφυίας, των δεξιοτήτων που αντιπαρέρχονται το στρες, των γνωσιακών σχημάτων, της αναθεώρησης της σκέψης, της τροποποίησης της συμπεριφοράς, της ενεργοποίησης αξιών.

Η ψυχολογική παρέμβαση

Σκοπός μας είναι να εξοπλίσουμε τον άνθρωπο να αντιμετωπίζει το στρες της καθημερινότητας (σπίτι, εργασία, κλπ.) και των απαιτητικών καταστάσεων της ζωής (πχ. παιδιά σε μεταβατική φάση, διαζύγιο, απώλεια συντρόφου, κρίση μιας σημαντικής σχέσης, νέα εργασία, απώλεια εργασίας, κλπ.) με μια σειρά λειτουργικών συμπεριφορών.

Copyright, 16/1/16, I. N. T.

 

 

Αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού και της αγοραφοβίας

Η λειτουργική ανάλυση των κρίσεων πανικού με ή χωρίς αγοραφοβία περιλαμβάνει τα συνήθη σωματικά συμπτώματα, τη μέση συχνότητα και τη διάρκεια που εμφανίζονται, το βαθμό ανησυχίας να μην ξανασυμβούν, τις καταστάσεις που πυροδοτούν τις κρίσεις (εξωτερικές και εσωτερικές), τις αυτοπεριοριστικές σκέψεις και βαθύτερες πεποιθήσεις καθώς και τη διάθεση και τα συναισθήματα που σχετίζονται με τις κρίσεις, την αναγνώριση των αντιδράσεων και των αποφευκτικών συμπεριφορών, τον εντοπισμό των συμπεριφορών αναζήτησης ασφάλειας και την επίγνωση των συνεπειών των κρίσεων στις σχέσεις.

Copyright, 16/1/17, I. N. T.

 

 

Απεγκλωβισμός από την αίσθηση του πανικού

Είμαι μέσα στο αυτοκίνητο, τίποτα δεν συμβαίνει, κι όμως ξαφνικά δεν μπορώ να οδηγήσω, δεν μπορώ να πάρω ανάσα, αδυνατώ να συνεχίσω, σταματώ.

Εκτός από το να αντιμετωπίσω τα συμπτώματα της κρίσης, χρειάζεται να διερευνήσω τα αίτιά της. Στις ψυχολογικές παρεμβάσεις μας, διερευνούμε τις συνθήκες συναισθηματικού εγκλωβισμού που υποβάλλουμε τον εαυτό μας.

Σημαντικά θέματα που με απασχολούν ενδέχεται να έχουν αποσιωπηθεί, να μην έχουν εκφραστεί, ενώ συνιστούν εσωτερικές συγκρούσεις που μου προκαλούν άγχος. Είναι σαν να κλείνω τα θέματα αυτά σε ένα μπαούλο το οποίο, κάποια φαινομενικά άσχετη στιγμή, δεν αντέχει και τραντάζεται από τη συσσωρευμένη ένταση. Το μπαούλο αυτό είναι το σώμα μου, το οποίο μου δίνει το μήνυμα ότι δεν αντέχει άλλο.

Παραδείγματα άλυτων εσωτερικών συγκρούσεων:

-"δεν αναγνωρίζεται η δουλειά μου", "θυσιάζω την οικογενειακή μου ζωή για να ανταποκριθώ στη δουλειά μου",

-"η σχέση των γονιών μου έχει προβλήματα", "αγωνιώ για το μέλλον μου".

-"ο γάμος μου βρίσκεται σε κρίση", "οι προσδοκίες μου για τη συμβίωση με τον/την σύντροφό μου ήταν διαφορετικές".

Μαθαίνοντας να λαμβάνω τα μηνύματα που μου δίνει το σώμα μου, να τα ερμηνεύω σωστά στο εδώ και το τώρα αλλά και σε σχέση με το παρελθόν, να αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου, να τα εκφράζω, να συνειδητοποιώ τις ανάγκες μου και να αξιολογώ το κατά πόσο ικανοποιούνται ή μπορούν να ικανοποιηθούν, να ορίζω τη συμπεριφορά μου και να οργανώνω τη στάση της ζωής μου, τότε αντιμετωπίζω τη ρίζα των κρίσεων πανικού και επεγκλωβίζομαι από την αίσθηση του ανεξέλεγκτου και του αδιέξοδου - από το φόβο του φόβου.

Copyright, 13/3/17, I. N. T.

 

 

Αντιμετώπιση κατάθλιψης

"Ας μιλήσουμε για την κατάθλιψη" διατείνεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO), καθώς οι άνθρωποι που ζουν με κατάθλιψη αυξήθηκαν περισσότερο από 18%, από το 2005 έως το 2015. Η κατάθλιψη είναι η μεγαλύτερη αιτία ανικανότητας παγκοσμίως - άρα η κατάθλιψη κάνει τους ανθρώπους αδρανείς και παθητικούς. Περισσότερο από το 80% των κρουσμάτων εντοπίζεται στις χώρες με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. "The number of people living with depression increased by more than 18% between 2005 and 2015, according to a new WHO report. Depression is also the largest cause of disability worldwide. More than 80% of this disease burden is among people living in low- and middle-income countries."

Στις συνεδρίες μας αναρωτιώμαστε για τη σχέση που έχει η κατάθλιψη με την κοινωνική τάση να μην γίνονται αποδεκτά τα δυσάρεστα ή δύσκολα συναισθήματα - ακόμα κι ο θάνατος, το πιο βέβαιο μέρος της ζωής, είναι ταμπού και ο φόβος θανάτου ένας από τους πιο συνηθισμένους στην εποχή μας. Σκεφτόμαστε τα καταναλωτικά πρότυπα που επιτάσσουν ευτυχία και επιτυχία ορίζοντάς την με πολύ συγκεκριμένους όρους. Προσέχουμε τον παράγοντα του "εξωτερικού κέντρου ελέγχου", των εξωγενών παραγόντων που καθορίζουν τα πράγματα, που έχει πείσει ότι ξεπερνάει τη δύναμη του "εσωτερικού κέντρου ελέγχου", της πρωτοβουλίας, της προσωπικής ευθύνης, της προσωπικής δυνατότητας. Κρίνουμε τη βιολογική θεώρηση του συναισθήματος και της συμπεριφοράς που οδήγησε στην αύξηση της χρήσης των ψυχοφαρμάκων (γενετικά αίτια διαταραχών συνδέονται με εγκεφαλικές βλάβες όπου οι χημικές ουσίες του εγκεφάλου βρίσκουν το φαρμακευτικό συμπληρωματικό ισοδύναμο). Παρατηρούμε τη σχέση που έχει η κατάθλιψη με την προσωπική ιστορία, τη δυναμική της οικογένειας, την κουλτούρα των οργανώσεων και της κοινότητας, τοπικής και παγκόσμιας, την κατανόηση της ζωής του ανθρώπου στο σπίτι, στο σχολείο, στο χώρο εργασίας, στην πόλη, στον κόσμο.

Βίντεο για την κατάθλιψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με παγκόσμια προοπτική:

Το βίντεο “Είχα ένα μαύρο σκύλο, τον έλεγαν κατάθλιψη”, στο οποίο περιγράφονται πρακτικά βήματα ώστε το άτομο να αναγνωρίσει την κατάθλιψη και να μπορέσει να την ξεπεράσει.

https://www.youtube.com/watch?v=zvNuJnh3Yxg

Το βίντεο-οδηγός “Η ζωή με το μαύρο σκύλο” απευθύνεται σε φίλους, συγγενείς, πάσχοντες και φροντιστές. Παρέχει κατευθυντήριες γραμμές και συμβουλές για όσους πάσχουν από κατάθλιψη αλλά και για όσους φροντίζουν ή έχουν στο κοντινό τους περιβάλλον ένα άτομο με κατάθλιψη.

https://www.youtube.com/watch?v=FoGsl1kexi8
Copyright, 24/2/17, I. N. T.

 

 

Συναισθηματική διατροφή

Η διατροφή μας έχει άμεση σχέση με τα συναισθήματά μας.

Στις συνεδρίες μας παρατηρούμε τη διατροφή μας: πώς τρώμε, πότε, τι, πού και πόσο; Γιατί; Με το «γιατί» καλούμαστε να διερευνήσουμε πώς νιώθουμε κάθε φορά που η διατροφή μας είναι άξια προσοχής. Τα συναισθήματα που αναδεικνύονται είναι εκείνα που χρειάζεται να διαχειριστούμε, σε πλάτος ή σε βάθος. Παρατηρούμε τι μας ωφελεί και τι μας βλέπτει ως προς το είδος και την ποσότητα της τροφής. Προσαρμόζουμε αναλόγως τις διατροφικές μας συνήθειες. Για να μπορεί να γίνει αυτό χρειαζόμαστε τη συμμαχία των συναισθημάτων και των σκέψεών / πεποιθήσεών μας, όπως μας βοηθάει να το πετύχουμε η ψυχολογία.

Copyright, 21/9/16, I. N. T.

 

 

Αντιμετώπιση επαγγελματικής εξουθένωσης

Η επαγγελματική εξουθένωση είναι μια ιδιαίτερη μορφή εργασιακού στρες που περιλαμβάνει συμπτώματα συναισθηματικής εξάντλησης (αίσθημα στέρησης των συναισθημάτων), αποπροσωποποίησης (αρνητική ή κυνική στάση προς τους πελάτες/εξυπηρετούμενους και αίσθηση ότι τους αξίζει ό,τι περνούν) και μειωμένης αίσθησης προσωπικής επίτευξης (τάση αρνητικής αυτοαξιολόγησης, ιδίως όσον αφορά στη δουλειά και στην προσωπική αποτελεσματικότητα).

Οι επαγγελματίες στην παροχή υπηρεσιών, στην υγεία και στην εκπαίδευση είναι πιο ευάλωτοι σε αυτό το στρες καθώς περνούν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους με ανθρώπους που αρκετά συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα (ψυχολογικά, κοινωνικά ή βιολογικά). Ιδίως όταν η επίλυση των προβλημάτων δεν είναι προφανής ή εύκολη, η κατάσταση για τους επαγγελματίες γίνεται περισσότερο αμφίβολη και ματαιωτική.

Η επαγγελματική εξουθένωση μπορεί επίσης να είναι το αποτέλεσμα του χρόνιου στρες που βιώνουν οι επαγγελματίες που προσπαθούν να εξισορροπήσουν πολλαπλούς ρόλους στην οικογένεια, στη ζωή και στην εργασία.

Οι επιπτώσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης είναι δυσμενείς για τους επαγγελματίες, τους πελάτες/εξυπηρετούμενους και τις επιχειρήσεις/οργανισμούς:

   Χειροτέρευση της ποιότητας της εργασίας.

   Εγκατάλειψη θέσεων, απουσίες.

   Χαμηλό ηθικό.

   Σωματική εξάντληση, αϋπνίες, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και φαρμάκων, συζυγικά και οικογενειακά προβλήματα.

Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι να αναγνωρίσει ο άνθρωπος ότι έχει εξουθενωθεί επαγγελματικά και να αναζητήσει βοήθεια.

Copyright, 11/8/16, I. N. T. Από το βιβλίο της Ι.Ν.Τριπερίνα, Διαχείριση Καριέρας και Απόδοσης: εφαρμόζοντας την ψυχολογία στην εργασία (2002)

 

 

 

Οι υπηρεσίες μας παρέχονται σε συνεδρίες πρόσωπο με πρόσωπο στην Αθήνα, στη Θήβα και εξ αποστάσεως (online).

 

 

 

Διαβάστε:

 

Πρόσωπο επικοινωνίας εδώ

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy

 

Κλείστε ένα ραντεβού

 

 

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2018