Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Ψυχολογία Προσώπων  >Οργανωσιακή Ψυχολογία  >Ψυχολογία Δ.Β.Μάθησης  >Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English  

 

> Stress Management, αντιμετώπιση άγχους

 

της Ι.Ν.Τριπερίνα, Ψυχολόγου, MSc Occ Psy

 

Μετατραυματικό στρες

Πενθήμερο διάλειμμα από το Facebook

ΑΫΠΝΙΑ, άγχος, αντίληψη

Άγχος και τελειοθηρία

Η αξία των διακοπών

Επαγγελματική Εξουθένωση

 

 

Μετατραυματικό στρες

Η κοινή αντίληψη "ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό" επιβεβαιώνεται στο επιστημονικό εργαστήρι όπου βρέθηκε ότι όσοι είχαν ζήσει περισσότερες τραυματικές εμπειρίες στη ζωή τους (όπως ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα ή μια ληστεία), είχαν αναπτύξει τη δυνατότητα να ελέγχουν τη μνήμη τους καταστέλλοντας το ψυχοπιεστικό συμβάν. Το εύρημα ενθαρρύνει την κατάλληλη εκπαίδευση για την αντιμετώπιση τραυματικών γεγονότων ενισχύοντας την ανθεκτικότητα στις αντιξοότητες της ζωής.

http://psycnet.apa.org/record/2018-34715-001

Copyright, 4/9/18, I. N. T.

 

 

Πενθήμερο διάλειμμα από το Facebook

Photo by leonard cotte on Unsplash

Ένα πενθήμερο διάλειμμα από το Facebook θα μειώσει τα επίπεδα του στρες στη φυσιολογία σας.

Σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα των:

Eric J. Vanman, Rosemary Baker & Stephanie J. Tobin (2018) The burden of online friends: the effects of giving up Facebook on stress and well-being, The Journal of Social Psychology, https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224545.2018.1453467

Copyright, 3/5/18, I. N. T.

 

 

ΑΫΠΝΙΑ

Photo by elizabeth lies on Unsplash

Κοιμάται καλύτερα όποιος πιστεύει ότι κοιμάται καλά,

σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0005796717301638 .

Copyright, 5/3/18, I. N. T.

Συμπεριφορικές τεχνικές που αξιοποιούνται με καλά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της αυπνίας είναι
α. η λίστα με το τι κατάφερα τη μέρα που πέρασε,
β. η λίστα με το τι έχω να κάνω τη μέρα που θα έρθει.

Σε πρόσφατη έρευνα μελετήθηκαν οι δύο τεχνικές και βρέθηκε ότι η πιο αποτελεσματική από τις δύο για την έλευση του ύπνου είναι η λίστα με το τι θα κάνω αύριο, γιατί μειώνει το άγχος της αβεβαιότητας.

http://psycnet.apa.org/record/2017-47677-001

Copyright, 29/11/18, I. N. T.

 

 

Άγχος και τελειοθηρία

Όταν η ανησυχία επιμένει (γενικευμένο άγχος) είναι ίσως γιατί οι ανήσυχοι τύποι πιστεύουν ότι όσο συνεχίζουν να ανησυχούν μπορεί να εμποδίσουν να συμβεί το χειρότερο, ή ότι θα τους βοηθήσει να προετοιμαστούν για το χειρότερο, ή ότι θα τους βοηθήσει να επιλύσουν προβλήματα, μέσω μιας τελειοθηρικής προσέγγισης. Οι λιγότερο ανήσυχοι/αγχώδεις τύποι σταματούν να ανησυχούν όταν η ανησυχία δεν τους κάνει να νιώθουν καλά. Η ψυχολογία παρεμβαίνει αποτελεσματικά στη συναισθηματική, σωματική, αντιληπτική και συμπεριφορική ρύθμιση των ανησυχιών, όπως καταδεικνύει και η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε:

The preservative worry bout: A review of cognitive, affective and motivational factors that contribute to worry perseveration

G.C.L. Davey & F. Meeten

Biological Psychology, Volume 121, Part B, December 2016, Pages 233–243.

Copyright, 9/2/17, I. N. T.

 

 

Η αξία των διακοπών

Ανάλαφρη καλοκαιρινή φωτογραφία και βαριές σκέψεις για την αξία των διακοπών...

Πόσο διαφορετικός μπορεί να είναι ο τρόπος της ζωής μας στις διακοπές και στον υπόλοιπο χρόνο; Μπορεί η μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στη σύντομη καθημερινότητα των διακοπών και στη μακρά διάρκεια της υπόλοιπης ζωής μας να συνιστά μείωση ή αύξηση κινήτρου για τον άνθρωπο που τη βιώνει;

Η περίοδος των διακοπών επιλέγεται από τον ίδιο τον άνθρωπο ή επιβάλλεται από κοινωνικές παραμέτρους; Ο τρόπος και ο τόπος των διακοπών είναι προσωπική επιλογή, σύμφωνη με προσωπικά ενδιαφέροντα, ή επιβεβλημένα από το επικρατέστερο “lifestyle”;

Η αίσθηση απελευθέρωσης των διακοπών αποστασιοποιεί τον άνθρωπο από τον εαυτό του ή τον φέρνει πιο κοντά σε αυτόν;

Οι υπερβολικές προσδοκίες για την περίοδο των διακοπών μπορεί να τις καθιστούν αγχωτικές και, εν τέλει, όταν δεν πραγματοποιούνται οι προσδοκίες, ο άνθρωπος να αισθάνεται ματαιωμένος, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες;

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι διακοπές δεν είναι παρά συνήθεια που εμφανίστηκε σε προηγμένες κοινωνίες του 19ου αιώνα, τότε θα προβληματιστούμε για την αξία τους για εκείνους που τις κάνουν σε σχέση με εκείνους που τις παρέχουν.

© Copyright 11.8.16, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

Επαγγελματική Εξουθένωση

 

Η επαγγελματική εξουθένωση είναι μια ιδιαίτερη μορφή εργασιακού στρες που περιλαμβάνει συμπτώματα συναισθηματικής εξάντλησης (αίσθημα στέρησης των συναισθημάτων), αποπροσωποποίησης (αρνητική ή κυνική στάση προς τους πελάτες/εξυπηρετούμενους και αίσθηση ότι τους αξίζει ό,τι περνούν) και μειωμένης αίσθησης προσωπικής επίτευξης (τάση αρνητικής αυτοαξιολόγησης, ιδίως όσον αφορά στη δουλειά και στην προσωπική αποτελεσματικότητα).

Οι επαγγελματίες στην παροχή υπηρεσιών, στην υγεία και στην εκπαίδευση είναι πιο ευάλωτοι σε αυτό το στρες καθώς περνούν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους με ανθρώπους που αρκετά συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα (ψυχολογικά, κοινωνικά ή βιολογικά). Ιδίως όταν η επίλυση των προβλημάτων δεν είναι προφανής ή εύκολη, η κατάσταση για τους επαγγελματίες γίνεται περισσότερο αμφίβολη και ματαιωτική.

Η επαγγελματική εξουθένωση μπορεί επίσης να είναι το αποτέλεσμα του χρόνιου στρες που βιώνουν οι επαγγελματίες που προσπαθούν να εξισορροπήσουν πολλαπλούς ρόλους στην οικογένεια, στη ζωή και στην εργασία.

Οι επιπτώσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης είναι δυσμενείς για τους επαγγελματίες, τους πελάτες/εξυπηρετούμενους και τις επιχειρήσεις/οργανισμούς:

   Χειροτέρευση της ποιότητας της εργασίας.

   Εγκατάλειψη θέσεων, απουσίες.

   Χαμηλό ηθικό.

   Σωματική εξάντληση, αϋπνίες, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και φαρμάκων, συζυγικά και οικογενειακά προβλήματα.

Αντιμετωπίζεται με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε προσωπικό, ομαδικό και οργανωσιακό επίπεδο.

Από το βιβλίο της Ι.Ν.Τριπερίνα, Διαχείριση Καριέρας και Απόδοσης: εφαρμόζοντας την ψυχολογία στην εργασία (2002)

© Copyright 2002, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

Copyright, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

Ενημερωθείτε για τις Ψυχολογικές Υπηρεσίες μας

και ειδικότερα: Ψυχολογικές παρεμβάσεις

 

 

Εάν έχετε απορίες ή σχόλια, θα χαρώ για την επικοινωνία.

Πρόσωπο επικοινωνίας

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy

 

Κλείστε ένα ραντεβού

 

 

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2018