Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English   

>Υπηρεσίες Ψυχολόγου  >Οργανωσιακή Ψυχολογία  >Βιωματικά έργα

 

 

> Εφηβεία

 

της Ι.Ν.Τριπερίνα, Ψυχολόγου, MSc Occ Psy

 

Ανάπτυξη του νου
Έφηβοι-δάσκαλοι
Η φιλία στην προεφηβεία

Επιχειρηματικότητα

Θεραπευτική τεχνολογία

Αποδοχή συνομηλίκων

Μετεφηβεία και φοιτητική ζωή

 

 

 

Ανάπτυξη του νου

Ως ψυχολόγος που παραδίδω μαθήματα ευελιξίας εγκεφάλου σε όλες τις ηλικίες http://www.clevercareer.gr/mindcoach.htm πιστεύω ότι είναι πολλά υποσχόμενα τα ευρήματα της έρευνας* που έγινε σε 12.542 μαθητές ηλικίας 14 έως 15 ετών από 65 διαφορετικά σχολεία των ΗΠΑ. Οι μαθητές παρακολουθούσαν δύο βίντεο διάρκειας 25 λεπτών, σε απόσταση περίπου είκοσι ημερών μεταξύ τους, νωρίς στο σχολικό έτος. Οι μισοί μαθητές, τυχαία προσδιορισμένοι, παρακολούθησαν δύο βίντεο ανάπτυξης του νου με κλιπ για τον εγκέφαλο που εξηγούσαν ότι οι διανοητικές ικανότητες δεν είναι δεδομένες αλλά μπορούν να αναπτυχθούν. Το άλλο μισό των μαθητών λειτούργησε ως ομάδα ελέγχου και παρακολούθησε δύο βίντεο για τον εγκέφαλο εν γένει, που δεν σχετίζονταν με την ανάπτυξη του νου. Οι μαθητές της πρώτης ομάδας στο τέλος της χρονιάς είχαν κατά μέσο όρο καλύτερους βαθμούς και καλύτερη ψυχική υγεία, όσο πιο αγωνιστές ήταν (μάχονταν για την επίτευξη στόχων) και όσο περισσότερο τα σχολεία τους είχαν κουλτούρα επίτευξης υψηλών στόχων.

* Carol Dweck, Angela Duckworth and David Yeager et. al. (2018). Where and For Whom Can a Brief, Scalable Mindset Intervention Improve Adolescents’ Educational Trajectories https://psyarxiv.com/md2qa

Copyright, 30/3/18, I. N. T.


 
Έφηβοι-δάσκαλοι
Μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση στην θετική υποστήριξη της ανάπτυξης των εφήβων είναι το cross-age teaching ή αλλιώς teenagers-as-teachers, δηλαδή οι έφηβοι ως δάσκαλοι μικρότερης ηλικίας παιδιών. Στην Αμερική εφαρμόζονται προγράμματα όπου οι έφηβοι (μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) προετοιμάζονται να λειτουργήσουν στον εξωσχολικό τους χρόνο ως δάσκαλοι παιδιών μικρότερης ηλικίας (μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης). Οι έρευνες αναφέρουν από τη συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα βελτίωση των δεξιοτήτων συμπεριφοράς, της εμπιστοσύνης, της σύνδεσης, της φροντίδας, του χαρακτήρα και της συνεισφοράς των εφήβων που λειτουργούν ως δάσκαλοι μικρότερων παιδιών.

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0743558418764089

Copyright, 27/3/18, I. N. T.

 

 

Η φιλία στην προεφηβεία
Παίρνοντας αυτό που περιμένεις: Αρνητικές κοινωνικές προσδοκίες από τους συνομιλήκους στην προεφηβεία προβλέπουν εχθρικές ρομαντικές σχέσεις και φιλίες στην ενηλικίωση.
http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0272431616675971

Copyright, 9/3/18, I. N. T.

 

 

Eπιχειρηματικότητα

Όταν μιλάς για επιχειρηματικότητα σε εφήβους μοιάζει σαν να τους ειρωνεύεσαι. Ταυτόχρονα φαίνεται ότι είναι μονόδρομος. Σε ποιο επιχειρηματικό περιβάλλον να δράσουν, όταν βασιλεύει η έλλειψη ευκαιριών και η διαφθορά (κρατικοδίαιτη οικονομία, πολιτική υποκίνηση συμφερόντων κλειστών ομάδων...); Αλλά και πώς αλλιώς να προετοιμαστούν να δραστηριοποιηθούν, εάν όχι επιχειρηματικά, για να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητα και τις δυνατότητές τους; Η επιχειρηματικότητα των σημερινών εφήβων στο κοντινό μέλλον θα χαρακτηριστεί από την επιστροφή στον πρωτογενή τομέα, την βιοενεργειακή αυτάρκεια, την κυκλική κοινωνική οικονομία (που είναι η επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών αξιοποιώντας την ψηφιακή και εν γένει τις νέες τεχνολογίες, πχ. carpooling, επινοικιάση/ανταλλαγή διαμερισμάτων για διακοπές, επισκευή laptop, νέα χρήση παλιών υλικών, δανειστική βάση οικιακών συσκευών, δανειστική εργαλειοθήκη).

Copyright, 7/3/18, I. N. T.

 

 

Θεραπευτική τεχνολογία

Οι έφηβοι που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο, εκτός από την ιατρική βοήθεια, χρειάζονται συναισθηματική υποστήριξη για το στρες και το άγχος τους, εκπαιδευτική υποστήριξη για μάθηση, και κοινωνική υποστήριξη για να μειώσουν την αίσθηση της απομόνωσης. Η τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιείται ως θεραπευτικό εργαλείο για να ξεπεράσουν την κοινωνική απομόνωση και να αυξήσουν την ευημερία τους.

Ερευνητική πηγή:

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0743558417753953

Copyright, 6/3/18, I. N. T.

 

 

Αποδοχή συνομηλίκων

Η εφηβεία είναι μια περίοδος ζωής που συχνά χαρακτηρίζεται από συμπεριφορές εκ πρώτης όψεως παράλογες, όπως η φαινομενικά υπερβολική ανάληψη κινδύνου και η παρορμητικότητα. Ωστόσο, αυτές οι συμπεριφορές μπορούν να ερμηνευτούν ως προσαρμοστικές και ορθολογικές εάν λάβουμε υπόψη μας ότι ένας βασικός αναπτυξιακός στόχος αυτής της περιόδου της ζωής είναι η ωρίμανση σε έναν ανεξάρτητο ενήλικα στα πλαίσια ενός κοινωνικού κόσμου που είναι ασταθής και μεταβαλλόμενος. Για τον έφηβο, ο κοινωνικός κίνδυνος να απορριφθεί από τους συνομηλίκους του, υπερτερεί έναντι άλλων κινδύνων όπως απειλές για την υγεία του ή πιθανότητα σύλληψης. Για το λόγο αυτό οι εκστρατείες κατά της ενδοσχολικής βίας και του καπνίσματος λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τη θέση ότι οι απόψεις των συνομηλίκων είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους εφήβους.

Ερευνητική πηγή:

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0963721417738144 

Copyright, 6/3/18, I. N. T.

 

 

Μετεφηβεία και φοιτητική ζωή

Η μετάβαση από την εφηβική στην ενήλικη ζωή, χαρακτηρίζεται από δυσκολίες προσαρμογής σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και ακαδημαικό επίπεδο. Είναι συχνό φαινόμενο η αγχώδης και καταθλιπτική συμπτωματολογία στους φοιτητές. Η ψυχολογική παρέμβαση βοηθάει στην οργάνωση του τρόπου σκέψης, των συναισθημάτων, της συμπεριφοράς, των σχέσεων και του στυλ ζωής σύμφωνα με ό,τι έχει αξία για τον καθένα ξεχωριστά, καθώς ο ίδιος αναλαμβάνει τον έλεγχο του εαυτού του και την αντιμετώπιση των καταστάσεων που τον αφορούν.

Copyright, 20.1.18, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Copyright, 2018, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά. 

 

photo by jade masri on unsplash

 

 

Ενημερωθείτε για τις Ψυχολογικές Υπηρεσίες μας

 

 

Εάν έχετε απορίες ή σχόλια, θα χαρώ για την επικοινωνία.

Πρόσωπο επικοινωνίας

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy

 

Κλείστε ένα ραντεβού

 

 

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2018